תלמידים וגמלאים חוברים יחד להקמת גינות בבית הספר ובקהילה
הגינה המשותפת אותה מקימים ובה עובדים יחד בני שני הדורות (לעתים בשילוב ילדי גן או בשילוב אוכלוסיות חריגות), משמשת קרקע פורייה – תרתי משמע, ליצירת הקשר ביניהם, לגישור על הפער הדורי ולטיפוח ערכי הסובלנות, האמפתיה, וקבלת האחר. יחד, נחשפים בני שני הדורות למחזור חייו של הצמח, וממנו משליכים מחשבות, תובנות, ומסקנות לגבי מחזור חיי האדם. כל אחד מן השותפים למלאכה מביא אליה מניסיונו, מן החוויות המלוות את שלב החיים שבו הוא נמצא, ומיכולותיו הפיזיות והמנטליות שלו. האנרגיה, היכולת הפיסית, והיצירתיות של הדור הצעיר, משלימים במידה רבה את ניסיון החיים, שיקול הדעת, והרצינות של הדור המבוגר. בשיתוף פעולה, עובדים נציגי שני הדורות על שיפור הסביבה שבה הם חיים, ומאפשרים לכל באי המקום להנות מפינה ירוקה אשר יוכלו לעקוב אחרי התפתחותה, ולנוח בצילה.